Wednesday 19 October 2011

Mengidam ke mengada?

Dah mengidam pulak...Ke mengada2 sebenarnya?? Hehehe tak kisahlah, tapi saya bukan mengidam benda susah2 nak cari pun, bukan mengidam benda mahal pun.. Tau tak saya mengidam apa sekarang ni (sejak semalam)... Ni ha!


Siapa tau ni ikan apa? Rupa macam buruk kan, tapi rasa dia, perrgghhh memang terbaik dan menjadi igauan la.. Tak pasal2 saya mengidam ikan ni.. Nama dia ikan mayong! 

So, petang semalam saya ajak hubyy gi pasar malam Presint 2 semata-mata nak cari ikan mayong! Sebelum ni makan mama masak je, tak pernah beli or masak sendiri. Selalu kat rumah saya masak ikan kembung, ikan cencaru, ikan siakap, ikan bawal je.. Sangat tak variety kan! Sebenarnya saya tak kenal sangat ikan! Hahahaa... Gi pasar semalam pun tanya je org jual tu mana ikan mayong, suruh cari sendiri sungguh tak kenal ikan! Alhamdulillah rezeki ada, saya beli 4 slices ikan mayong, nk beli seekor besar sangat!

Jadinya, cita-cita petang ni nak masak asam pedas ikan mayong untuk memenuhi tekak sendiri! Bagus kan, sendiri mengidam, sendiri gi beli, sendiri masak! Hamek..Harap2 menjadi la kan! Cuba bayangkan.....


~~~~~~~~






~~~~~~~~





~~~~~~~~





MasyaAllah sedapnya!!!! Hampir meleleh dah air liur ni!

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...