Sunday 6 March 2011

Kerja...

Huuurrmmm..

Nak cakap pasal kerja pulak la..Kerjaku tidaklah menarik mana pun, tapi yang menariknya, saya kerja 7 hari seminggu! Mak aih, kerja apa ntah sampai 7 hari seminggu???

Meh sini nak citer..Isnin hingga Jumaat, saya bekerja tetap di ibu pejabat Jabatan Penerangan Malaysia (kerja gomen..) Ni kerja baru saya sejak Julai 2010. So far, saya happy dengan kerja ni.. Jangan ckp kerja gomen ni senang, ada susahnya tau! Tapi yang happynya pukul 5.30 petang dah sampai rumah..Amboi, awalnya balik! Tanyalah pulak kul brape masuk kerja? 7.30 pagi tau! Mampu?? Hahahah.. Saya mampu!

  Ni gaya orang Kerajaan! bbuuuwweeekk..haahah...


Sabtu dan Ahad pula, masa kebanyakan orang masih sedap beradu, saya bangun kul 4 pagi (selalunya la..) ! Ketika semua orang update status di FB dan Twitter tengah gi jogging la, sarapan dengan family la, bangun lambat la, gi air terjun la, saya berada di Bernama Radio24! Kerja ni saya suka buat! Kiranya ni side income la. Bekerja sambil menjana pendapatan..cewah! Sebenarnya, I was there sebelum kerja gomen.. So dah kerja gomen, saya 'menawarkan diri' untuk buat part time di situ & diterima bekerja sehingga kini..Alhamdulillah..

Oh dan ini gaya kerja di Radio! Konon style! Hahahaha...


Orang tanya tak penat ke? Jawabnya.. kalau kerja weekend tu tak best, mesti lah penat jadinya..
Orang tanya gaji banyak tak? Jawabnya.. Alhamdulillah rezeki Zarra & saya tak perlu minta duit suami  untuk shopping! Untuk makan blh la mintak duit suami..hahahaha....:)
     

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...