Wednesday 9 March 2011

Andai Aku Ditempatmu...

Sedih..

Saya mendapat tahu blog ini dari akak, katanya blog ini tulisan pasangan suami isteri yang masih muda, yang terlalu sedih akibat kehilangan anak kedua mereka -- Alanna Qish pada usianya hampir setahun. Alanna meninggal dunia selepas menderita penyakit Gaucher Disease Type 2. Penyakit apa tu? Ku juga agak tidak pasti, masih mengoogle di sana sini mencari kepastian!

Inilah pertama kali dalam hidup, saya menangis hanya dengan membaca blog! Sungguh!! Menangis yang punya seribu perasaan, bukan hanya sedih, tapi juga rasa sayu, rasa lemah & rasa "kecil" di dunia ini. Tidak dapat dibayangkan sekiranya kejadian itu menimpaku...Tidak juga yakin, adakah saya akan kuat andainya ujian itu diberikan padaku..

Ya Allah Ya Tuhanku, pastinya Alanna adalah insan yang sangat istimewa di sisiMu, kerana Engkau meminjamkannya hanya sementara kepada kedua ibu bapanya. Saat ini saya berdoa, moga Zarraku, serta anak-anak di dunia ini akan terus sihat dan dilindungiMu Ya Allah.

Pada kedua ibu bapa Alanna Qish, takziah diucapkan (walaupun sudah terlambat). Kalian adalah ibu bapa yang tabah!

Doa Zaf, Zarra dan semua umat Islam untuk Alanna Qish..Al-Fatihah..

Teringin untuk ingin lebih tahu mengenai penyakit Gaucher Disease Type 2 ini. Post akan datang saya akan maklumkan hasil kajian saya..(mungkin bantuan adik yang bakal menjadi doktor diperlukan ketika ini)! I need an explanation, kenapa penyakit ini mampu meragut nyawa anak kecil yang belum puas melihat dunia!

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...