Tuesday 29 November 2011

Makan jela kan sekarang!

Siapa2 yang follow saya kat Twitter, mesti prasan yang saya selalu twit pasal makan. Makan itu, makan ini, masak itu, masak ini, nak makan itu, nak makan ini.. Hari tu my jiran kat ofis (Kak Ziti) cerita pasal 1 restoran ni. Sebab saya cakap kat dia saya teringin nak makan seafood, tapi nak gi Klang jauh sgt, apakan lagi nak gi Bagan Lalang atau Umbai tu ha!

So Kak Ziti suggested to go to Restoran Hj. Sharin Low kat Bangi. Dia ada branch kat Bukit Antarabangsa rasanya.. So pujuk2 hubby, kami pun pergi la cari restoren ni. Tapi mood masa tu takde lak nak makan seafood (mungkin sebab tak lapar giler kot!) Jumpa, then ini makanan yang kami order...

Mummy & Zarra makan nasi goreng seafood! Sedap walau nampak cam simple! Tapi portionnya mak aih, cam blh makan 3 orang! Harga : RM7

Hubby's -- beef & petai rice. Nampak pun sedap sebab Hubby makan licin! Harga: RM7

Hidangan-hidangan sampingan adalah seperti berikut:

Fu Yong egg. Ala2 telur dadar tapi lebih berisi! Harga RM7

Kailan ikan masin. Mcm biasa, tapi sedap bak kata hubby. Saya tak makan kailan, so tak try pun! :) Harga RM7 jugak!

Last but not least, butter prawn! Sedap, manis, masin butter semua ada. Harga RM25

Tengok menunya, semua nama Cina sebab ni restoran Chinese Muslim. Tapi ada la explanation pasal makanan di sebalik nama Cina tu. Harus direpeat sbb mcm2 lagi nak makan! Hahahah.. Sedap, tapi hubby kata semua tak pedas, iyelah, dah order benda tak pedas kan! Nanti kita try lain lak k b!

 Budak makan banyak!

Budak dah kenyang, Mummy suruh smile!

1 comment:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...