Wednesday 9 November 2011

Cerita sedih tentang makan...:(

Sejak2 doc dah advised kena jaga makan, kurangkan makan nasi, jangan minum teh, kopi, nescafe & benda2 manis, so saya pun kena la ubah sikit cara pemakanan harian saya... Saya dah mulakan cara makan gini lebih kurang seminggu la...

Breakfast: Mee atau bihun atau kuey teow dengan air kosong

Lunch: Bihun sup or mee kari or mee bandung dengan air limau

Dinner: Roti or anything yang bukan nasi.. Or kalau teringin sangat blhla makan nasi sehari sekali.. dengan air kosong jugak

In the middle of any meal, kalau rasa lapar, saya minum susu, Milo, makan biskut, kuih2, Nestum,  or buah epal..

Siapa cakap tak teringin makan nasik, kalau blh mmg tiap2 meal nak makan nasik, tapi demi kesihatan & si kecik kat dalam perut ni, saya kena belajar bersabar & kuatkan semangat! Sedih kan, orang kata masa mengandung la blh makan macam2 tapi saya tak boleh...:(

Kadang-kadang susah jugak sebab saya kena masak untuk Hubby kan..So bila dah tau nak masak dinner la let say, siang tu saya tak makan la nasik sebab confirm malam saya akan makan nasik. Tu pun makan half portion je nasik tu, lebihkan lauk.. Uuuuwwwaaa sedih, tunggula nanti kalau doc kata saya ok & berat pun dah stabil, mungkin saya boleh makan benda2 sedap lain....:(

Nanti saya ada mood nak amek gambar terbaru, saya masukkan sini ye! Sekarang ni rasa agak down sebab rasa diri gemuk! :(

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...