Tuesday 16 October 2012

3 hari yang bermanfaat!

3 hari tinggalkan anak-anak dan suami...

Nun jauh ke JB, niatnya untuk berkursus....

KSL Hotel & Resort lokasinya, hotel 5 bintang yang sangat cantik... Bilik besar, cantik, makanan sedap, hall kursus pun cantik & selesa.. Siap ada shopping mall kat bawahnya!

Ku fikirkan kursus ni sama je macam kursus2 lain, yang pastinya akan ada masa bosan, masa mengantuk, masa malas nak gi kelas... Rupanya tidak! 3 hari, boleh ku katakan sangat memberi kesan padaku, banyak sangat ilmu ku dapat, takde pun perlu salin apa2 nota, dengar aje, tapi punyalah best & ibaratnya masuk telinga kanan tapi tak keluar pun kat telinga kiri! Hahahah...




Dua penceramah dari Human Specialist Resources -- En. Abdul Razak & Dr. Mohamad Aziz, dua persnaliti yang punya latar belakang yang sangat menarik & hebat! Melalui 2 orang ini, ku belajar mengenal potensi diri, apa kelebihan dikeluarkan, apa kekurangan diatasi, setiap orang dilahirkan dengan sifat semulajadi tersendiri, kita sendiri yang perlu 'push' diri kita menggunakan kelebihan yang kita ada!

Sejak gi kursus tu, ku menjadi lebih positif.. Rasanya tiada yang mustahil dalam dunia ni, kalau kita nak, kita mampu lakukan.. Wah semangat sangat dah aku ni! Hahaha.. 







Kumpulan aku -- Dragon The Best! Kenapa Dragon? Sebab masa nak letak nama tu, En. Abdul Razak suruh letak nama benda, manusia, atau binatang yang kuat! Dragon jadinya.. Aayuni, Syirah, Dilla, Soon & aku sendiri, daripada malu2 terus jadi agresif! :)






See, that's my attitude!



 Syirah, Dilla, Aayuni & me!

 Posing jela kerja kau kan! Hahaha...


All of us! Tak ramai pun peserta kursus ni tapi cukup meriah!


Nanti ku nak kongsi "quote" motivasi yang ku dapat masa kursus tu k! Banyak yang best2....

Kesimpulan, 4 jam perjalan ke JB dengan 0 dan 4 jam perjalan pulang ke Putrajaya dengan penuh isi.. InsyaAllah aku ku manfaatkan dalam hidup seharian..

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...