Thursday 15 December 2011

Ombak Rindu yang berombak-ombak..

Rasanya kebanyakan orang Melayu sekarang sibuk citer pasal Ombak Rindu! Saya nak gak tengok sebab dengar komen kawan2 yang dah tengok, semua bagi good comment, 'nangis tanpa dipaksa la', 'pelakon hebat la', 'jatuh cinta la', 'best giler la..' Takde satu pun komen yang tak bagus!

So semalam, saya paksa Hubby gi tengok gak, sebenarnya nak tunggu tayang kat Astro First je sebab susah kan nak gi tengok kat cinema, weekdays kerja, weekend lak Zarra ada, takkan nak bawak dia lak kan!

Tapi semalam, plan yang last minute, sebab Hubby kerja till 6pm je, Zarra lak memang tak boleh amek lagi dari rumah Nenda sebab Hubby belum off, so kitorang pun keluar la dating gi tengok Ombak Rindu! Location -- TGV Mines.


My comment?? Uurrrmmmm jalan cerita menarik, tapi sinematografi kureng sikit & terlalu biasa. Mungkin sebab dah ada filem-filem yang lebih 'cantik', so Ombak Rindu ni nampak terlalu biasa.. Contoh filem 'cantik' mcm Nur Kasih The Movie. Sedap & sejuk je tengok shots dalam filem tu! Ceh komen mcm hebat je! Hahaha..


Aspek lakonan lak? Maya Karin as Izah.. memang mantap la lakonan dia ni, watak dia nampak sangat mithali, sangat penyabar, sangat kuat semangat & sangat menjadi la walaupun pelatnya masih pekat!


Aaron Aziz lak? Memang superb! Paling tak tahan mula2 perangai cam bongok, tapi last2 cair gak dengan Izah. Ada 1 scene yang saya suka & kagum dengan kredibiliti Aaron Aziz ni bila dia boleh mengalirkan air mata dengan mudah sekali. Tengah cakap2 pun tiba2 air mata dia meleleh. Tu air mata dia la, air mata saya tak! Hahaha..


Lisa Surihani as Mila pulak? Karakter perempuan kasar, garang, tegas & tak boleh bertolak ansur... Dia berlakon ok la, tapi kadang2 sebab menjerit-jerit sangat (konon marah), apa yang dia cakap tu langsung tak jelas! 

Overall, orang dah nangis, saya tak gak nangis. Dalam hati cakap, jap lagi ada lagi kot scene yang sedih giler sampai saya boleh menangis, last2 habis dah filem tu! Aik? Saya tak nangis!!! Pelik, tak tau la saya ni yang tak normal ke atau citer tu tak berapa sedih untuk ditangisi..

Jalan cerita menarik, tapi bagi saya sangat slow.. Nak tunggu habis 2 jam tu pun macam makan masa sangat! Nasib Hubby tak berdengkur dalam hall tu! Hahaha.. Anyway, boleh la kalau nak tengok untuk support filem Melayu, tapi kalau yg berhati keras macam saya ni, dont expect too much la! :)

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...