Thursday 11 August 2011

Rezeki Ramadhan...

Alhamdulillah...banyak betul rezeki Allah dalam bulan Ramadhan ni..macam2 kegembiraan yang datang, lepas satu, satu, syukur sangat2!

Rezeki pertama, dapat bonus Raya..Semua pun tau rasanya, PM announced bonus setengah bulan gaji untuk kakitangan kerajaan. Alhamdulillah, ni tahun ke-2 saya merasa bonus raya. Tahun lepas, baru je kerja sebulan lebih, tup2 dapat bonus Raya...Syukur! Ada la sikit bantuan untuk Raya nanti kan...Rezeki anak....

Rezeki kedua, saya dapat tawaran kuarters! Alhamdulillah, hampir setahun jugak mohon, akhirnya dapat panggilan dari Bahagian Perumahan Hartanah, Jabatan Perdana Menteri untuk datang amek surat tawaran. Tak tunggu lama dah, hari tu gak keluar ofis half day, gi Putrajaya amek offer letter. Lepas amek tu, sempatla saya & hubby gi melawat kawasan yang bakal menjadi rumah kitorang! Happy!! Rumah baru, tak ramai lagi orang yang duduk, dekat pulak sangat2 dengan ofis baru ku..


Cantik kan? Rumah ni besar, bilik 3+1, syukur sangat2 walaupun sepatutnya saya boleh dapat rumah teres, tapi disebabkan takde rumah teres baru yang dibuat & yang dah ada semua dah fully occupied, jadi diberi la apartment macam ni. 

Alhamdulillah, ia sangat2 membantu, boleh la simpan duit yang selama ni buat bayar sewa rumah, & mana tau boleh beli rumah sendiri satu hari nanti. Amin...
Hubby sangat excited nak duduk rumah baru, in fact nak raya Putrajaya katanya.. Adoi, fikir nak mengemas yang malas tu! So perancangan sekarang, amek kunci dulu, cuci2 rumah, angkat barang sikit2 & lepas raya baru pindah sana. Ofis saya lak dijangka pindah dalam bulan September juga...

Ada lagi 1 rezeki dari Allah yang saya dapat, wait for my newxt post ye! :)

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...