Tuesday 1 October 2013

Rezeki, Alhamdulillah..

Jun lepas, saya memberanikan diri untuk amek exam Khas Kenaikan Pangkat Secara Lantikan (KPSL) untuk gred 41. Saya kan takde degree, jadi untuk naik gred 41 tu, selain kena ada degree, bg penjawat awam sedia ada, boleh juga amek exam KPSL. Lulus semua paper, itulah 'gantian' kepada degree untuk melayakkan seorang pegawai gred 27 mohon memasuki gred 41 pulak.

Ada 3 paper semuanya. 2 paper bertulis, 1 lagi pengucapan awam (pidato selama 30 minit). Betul la ramai yang cakap exam KPSL tu susah.. Giler kau tak susah! Orang susah2 amek degree sampai 2-3 tahun, kita ni amek exam 2 hari je boleh naik gred 41. Mestilah soalannya kaw-kaw punya!

Saya positif. Saya cuba buat yang terbaik. Kalau ada rezeki lulus semua, Alhamdulillah, andai kata ada yang gagal, repeat je la sampai lulus, apa masalahnya..  Hahahha.. Pendek kata, nak tak nak je!

Tunggu punya tunggu, genap 3 bulan sampailah result atas meja saya! Nervous giler nak bukak result tu!! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ya Allah syukur sangat pada Allah atas rezeki ini! So unexpected.. My first try tu!! Saya sendiri terkejut sebab tak sangka lulus tiga2 papers.. Dah la belajar malam2 masa Zarra & Tiya dah tido, lulus pulak semua papers, memang rasa berbaloi sangat usaha saya.. Terima kasih ya Allah...

What's next? Kawan-kawan kat ofis semua bagi semangat... Saya terus apply jawatan Pegawai Penerangan Gred S41, moga-moga ada rezeki untuk saya, untuk masa depan saya & untuk anak-anak saya. Apply online je, nanti bila ada kekosongan, dipanggil & interview la macam biasa... Bismillah...



No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...