Tuesday 6 August 2013

HFMD!!

HFMD! Atau nama Melayunya penyakit tangan, kaki dan mulut. Ntah macam mana la boleh terjangkit kat Zarra.. Mula2 dia cakap dia sakit mulut, lepas tu dia tunjuk kaki dia kat abah, ada bijik2. Abah dia kata allergic, saya lak tak rasa dia allergic sbb setahu saya Zarra memang takde allergic apa2....

Esoknya, saya tengok tapak tangan dia pun ada bintik2. Dah sudah, lain macam je ni.. Tapi dia steady, sebab dia tak demam.. Cuma dia kurang makan & minum sebab ada ulcer dalam mulut dia.

Sabtu lepas berbuka, saya terus bawak dia gi klinik. Dan confirm dia positif HFMD! Hai la anak, nak raya dah ni.. Saya risau jangkit kat adik dia je. Suruh duduk dengan Nenda, dia tak nak. Drama bagai, nangis2 siap tak nak berpisah dengan adik..

Sehingga ke hari ni, dah 4 hari setengah penyakit tu menjangkiti Zarra, dia pun masih makan antibiotik & nak kena habiskan. So far Alhamdulillah, adik tak terjangkit & Zarra pun makin sihat.. Kuat ye anak! Adik pun kena kuat, harap2 tak berjangkit kat adik terus!

 Makan ubat dan zzzzzz.. Gambar kanan -- bintik2 merah kat tapak kaki dia.

 Makan aiskrim antara cara nak bagi ulcer dalam mulut cepat baik Tapi adik yang lebih comot!

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...